Kapsam

Etkinlik, tıp fakültesi lisans öğrencilerine yönelik olarak yapılandırılmış üç günlük yoğunlaştırılmış bir eğitim programını kapsamaktadır. Program, öğrencilerin bilimsel araştırma süreçlerine dair temel bilgi ve becerileri edinmelerini hedefleyen teorik anlatımlar ve uygulamalı atölye çalışmalarıyla bütüncül bir yaklaşımla planlanmıştır.

Eğitim sürecinde katılımcılara, bilimsel araştırmanın temel aşamaları, etkili literatür tarama yöntemleri ve kaynak yönetimi konularında kuramsal bilgi sunulacak, araştırma sorusu oluşturma ve hipotez geliştirme teknikleri uygulamalı örneklerle pekiştirilecektir. Ayrıca araştırma yöntemleri ve veri analizi için temel istatistiksel yaklaşımlar konularında temel düzeyde uygulamalı eğitimler gerçekleştirilecektir.

Etkinliğin odak noktalarından biri, TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı’dır. Bu doğrultuda, proje başvuru süreci, başvuru formunun bölümleri, proje yazımında dikkat edilmesi gereken hususlar ve proje bütçesi ile zaman çizelgesinin hazırlanması gibi konular ayrıntılı olarak ele alınacaktır. Ayrıca araştırma etiği, proje sonuç raporunun hazırlanması ve bilimsel iletişim ilkeleri üzerinde durulacaktır.

Etkinlikte bilimsel iletişimin geliştirilmesine yönelik olarak, akademik özgeçmiş hazırlama, bilimsel makale okuma ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Nitelikli bir bilimsel araştırma projesinin nasıl tasarlanacağı, yaygın etkisi yüksek proje hazırlama stratejileri ve değerlendirme kriterleri de program kapsamında incelenecektir.

Program süresince, katılımcılar küçük gruplar halinde özgün proje önerileri hazırlayacak, bu süreçte deneyimli akademisyenler tarafından yürütülecek mentörlük oturumlarında bire bir geri bildirim alma fırsatı bulacaklardır. Uygulamalarda, grup heterojenliğini sağlamak adına farklı sınıf düzeylerinden ve çeşitli üniversitelerden katılımcıların bir araya getirilmesine özen gösterilecektir. Bu sayede öğrenciler arası etkileşim ve çok yönlü düşünme ortamı teşvik edilecek, ortak proje geliştirme becerileri desteklenecektir.

Hazırlanan proje önerileri, öğrenci grupları tarafından sunulacak, sunumların ardından hem katılımcıların hem de eğitmenlerin geri bildirimleri alınarak çok yönlü değerlendirme süreçleri işletilecektir. Bu yaklaşım, eleştirel düşünme ve yapıcı tartışma ortamı oluşturarak öğrencilerin konulara farklı bakış açılarıyla yaklaşmalarını sağlayacaktır.

Etkinliğe toplam 25 öğrencinin katılımı planlanmaktadır.

Eklenme tarihi :30.07.2025 15:38:17
Son güncelleme : 7.08.2025 16:00:38