Eğitim programımızın UTEAK tarafından akredite edilmiş olması kuşkusuz niteliği ve kalitesi konusunda çok önemli bir göstergedir.
Bir eğitim programı çıktılarının başarısı ölçme – değerlendirme yöntemlerinin kullanılması ile belirlenir.
Tıp eğitimi sürecinin, sürekli bilgi güncellemesinin gerçekleşmesi, yeni teknolojilerin kullanıma girmesi, hasta ve hekim beklenti ve gereksinimlerinin değişmesi, yeni eğitim yöntemlerinin uygulamaya konulması ve eğitici kadrolarda değişim gibi nedenlerle hızlı değişen ve dinamik bir süreç olduğu bir gerçektir. Doğal olarak bu dinamik süreç ölçme – değerlendirme yöntemlerinin doğru ve verimli kullanımı yöntemlerin belli aralıklarla gözden geçirilmesi ve iyileştirilmesini de gerektirir.
Bu gereksinime işaret eden çok sayıda somut kaynak bulunmaktadır.
1- 2011 yılında UTEAK akreditasyonu sonrası gönderilen değerlendirme raporunda;
Klinik eğitim programında işe dayalı değerlendirme yöntemleri başta olmak üzere, program amaç ve hedefleri ile ilişkilendirilmiş bir şekilde, halen uygulananların ötesinde çoklu yöntemlerle sınanmalı, sonuçlar nitelikli bir geri bildirim sistemi ile öğrencilerle paylaşılmalı ve program değerlendirme çalışmalarında sistematik bir biçimde kullanmalıdır. Bu çalışmalar merkezi olarak planlanmalı ve klinik dönem eğitim programında yer alan anabilim dallarının işbirliği ile hayata geçirilmelidir. Fakültede gelişim sınavı kurgulanması ve uygulanması, yapılandırılmış klinik sınav uygulamalarının iyileştirilmesi, sınav ve değerlendirmelerin yararlığı değerlendirilmelidir önerileri bulunmaktadır.
2- TEPDAD/UTEAK Ara Değerlendirme Raporu ise 1.1.2017 tarihindeki yeniden akreditasyon sürecine kadar
a) Karne uygulamalarının geliştirilmesi
b) Güncel yöntem kullanımının yaygınlaştırılması
c) Değerlendirme ve sınav matrislerinde ders başlığı yerine öğrenim hedeflerinin kullanılması
d) Soru tartışmalarının tüm soruları ve tüm sınavları kapsayacak şekilde ve klinik yıllarda da sürdürülmesi
e) Öğrenci gelişimini destekleyen formatif sınavların tüm eğitim programına yaygınlaştırılması
f) Soru bankası sisteminin yaşama geçirilip soruların analizlerinin ayrıntılı olarak değerlendirilerek öğretim üyelerine geri dönüşlerin sağlanmasını
g) Klinik stajlar ve intörnlük döneminde öğrencilerin performanslarının izlenmesi ve değerlendirilmesi amacı ile uygulama karnesinin yaygın biçimde kullanılmasını önermiştir.
3- Fakültemiz Ölçme Değerlendirme Kurulu yaptığı incelemeler sonucunda saptanan aksaklıkları Çalışma Raporunda aşağıdaki ana başlıklarda toplamıştır:
a) Sözlü sınavlarda nesnel yaklaşım zorluğu
b) Soruların öğrenme hedeflerine uygun olmaması
c) Soru – ders ağırlığı ilişkisinde dengesizlik
d) Soru kontrolünün yapılmaması ve yapı/içerik hataları
e) Soru tekrarı
f) Soru ve sınav güvenliği
g) Çoktan seçmeli sınava yatkınlık
Aynı raporda sorunların giderilmesine yönelik iyileştirme önerilerinde de bulunulmuş ve bazıları hayata geçirilmiştir, özetle;
a) Sınav içeriklerinin öğrenim hedefleriyle karşılaştırılması
b) ÇSS sınavlarında eski soru tekrarını önleyecek bir sistem oluşturulması
c) Hazırlanan çoktan seçmeli sınav sorularını gözden geçirmek amacıyla bir akran değerlendirme sistemi kurulması,
d) Tüm ÇSS sınavlarında sınavın güvenirlik katsayısının hesaplanması ve duyurulması
e) Hatalı soru varlığında o soruya ait puanın her öğrenciye soruyu doğru yanıtlamış gibi dağıtılmayıp geçme notunun kalan sorular üzerinden belirlenmesi,
f) Çoktan seçmeli soruların ezber bilgiyi ölçmekten ziyade üst düzey bilişsel yetileri sınayacak özellikte hazırlanması ve bu tip soruların sınavlarda çoğunluğu oluşturması,
g) Jüri oluşturmakta sorun yaşayan branşların bir araya gelerek bir değerlendirici havuzu oluşturması,
h) Yapılandırılmış sınavlarda öğretim üyelerinin daha aktif rol alacağı yöntemlerin tanıtılması ve özendirilmesi,
i) Uygulama sınavlarında klasik ya da yapılandırılmış sözlü sınavların yerini hekimlik performansına yönelik sınavların alması,
j) Uygulama sınavılarının yapılandırılması ve değerlendiriciler arası karar farklılıklarının en aza indirilmesi,
k) Eğitimi olumlu yönde etkilemek için biçimlendirici özellikteki sınavların (öğrenci karnesi, ara sınav, gelişim sınavı gibi) daha yaygın kullanılması,
l) Yardım isteyen tüm anabilim dalı ve öğretim üyelerine eğitim ve danışmanlık hizmeti
Son güncelleme : 2.11.2022 18:13:45