Ölçme ve Değerlendirme Kurulu Çalışma Esasları

apı:

Ölçme Değerlendirme Kurulu (ÖDK) Eğitim Öğretim Koordinasyon Kurulu (EÖKK) tarafından belirlenen ve Tıp Fakültesi Dekanı tarafından görevlendirilen dört öğretim üyesi ile öğrenci dönem temsilcileri arasından kendileri tarafından seçilen bir öğrenciden oluşur. Bunlar:

 

Cerrahi Bilimleri temsilen 1 öğretim üyesi

Dahili Bilimleri temsilen 1 öğretim üyesi

Temel Bilimleri temsilen 1 öğretim üyesi ve

Öğrencileri temsilen tercihen klinik yıllardan bir öğrencidir.

 

Kurul gerektiğinde çalışma grupları oluşturabilir, ya da kurul dışındaki ilgililerden (örneğin bilişim uzmanları) yardım alabilir. Sekreterlik desteği Tıp Fakültesi Dekanlığı tarafından sağlanır.

 

Misyon:

Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi (AÜTF) eğitim programında yer alan ölçme-değerlendirme etkinlikleriyle ilgili sorunları belirlemek, bunların çözümü ve mevcut durumun iyileştirilmesi için strateji ve yöntemler belirlemek.

 

Vizyon:

Tıp fakültesinin re-akreditasyon yılı olan 2017’de UTEAK tarafından belirlenen ulusal standartların ölçme değerlendirme başlığı altında yer alan gerek temel gerekse gelişim standartlarının tümünü  “iyi” ya da “örnek” düzeyde karşılamak.

 

Amaç:

AÜTF’nin misyon ve vizyonuyla, eğitim programının amaç ve hedefleriyle örtüşen, eğitim programının etkinliğini değerlendirmede kullanılabilecek güvenilir veriler sağlayan bir ölçme-değerlendirme sistemi oluşturmak.

 

Hedefler:

1-      Ölçme değerlendirmeyle ilgili sorunları, bu sorunların kaynaklarını ve olası çözümlerini belirleyerek tüm paydaşlarla paylaşmak.

2-      Dönem, ders kurulu ve staj düzeyinde hedeflerin açıkça belirlendiği ve sistematik olarak gözden geçirildiği bir eğitim programıyla çalışmak.

3-      Öğrenim hedefleriyle ölçme-değerlendirme etkinliklerinin ilişkisinin gösterilmesi alışkanlığını kurumsal kültür haline getirmek.

4-      Ortam, yapı ve içerik olarak sınama etkinliklerinin mümkün olduğunca gerçek yaşama yakın olmasının ilke olarak benimsenmesini sağlamak.

5-      Formatif amaçlı değerlendirmelere daha fazla yer verilmesini sağlamak (değerlendirmenin bir öğretme-öğrenme yöntemi olarak daha fazla kullanılması).

6-      Ölçme-değerlendirme etkinliklerinin öğrenmeyi olumlu yönde etkilemesini sağlamak (üst düzey bilişsel yetilerin ve gerçek performansın sınanmasına daha fazla ağırlık verilmesi, geribildirim vs).

7-      Geribildirim mekanizmasının mutlaka çalıştırılmasını sağlamak (öğrencilere sınav içeriği ve kişisel başarı durumlarıyla ilgili, öğretim üyelerine sınav sonuç analizleriyle ilgili geribildirim verilmesi ve her iki gruptan geribildirim alınması).

8-      Sınav güvenliğinin sağlanması (sınav öncesi soruların dışarı sızmasının, kopya çekmenin önlenmesi gibi)

9-      Sınav düzeneği, soru biçim ve tekniğiyle ilgili hataların en aza indirilmesini sağlamak.

10-  Öğretim üyelerinin ölçme-değerlendirmeyle ilgili temel bilgi gereksinimlerinin karşılanmasını sağlamak.

11-  Ölçme değerlendirme etkinliklerinin iyileştirilmesine engel durumları belirlenmesi ve EÖKK ve fakülte yönetimi ile paylaşılmasını sağlamak.

 

Görev tanımı:

–          Kurul Tıp Fakültesi Dekanı ve EÖKK Başkanlığına karşı sorumludur ve yılda bir kez faaliyetleriyle ilgili rapor verir.

–          En az ayda bir kere toplanır.

–          EÖKK ve dönem koordinatörleriyle işbirliği içerisinde çalışır.

–          Sorunları belirleyip, çözümüne yönelik strateji ve yöntemler önerir. Önerilerinin uygulamaya geçirilmesi Tıp Fakültesi dekanının yetki ve sorumluluğundadır.

–          Eğitim ve danışmanlık hizmeti verir.

–          Fakülte içerisindeki ölçme değerlendirme etkinliklerini izler ve gereğinde iyileştirmeye yönelik müdahale önerilerinde bulunur.

Eklenme tarihi :2.11.2022 18:17:34
Son güncelleme : 2.11.2022 18:17:34